موفق، داستان های بسیاری از مشتری های خوشحال و متشکر خود دارد؛ چیزی که ما آن را رضایت نامه مشتری می نامیم. این کار معادل امروزی همان رضایت نامه های سابق است.رضایت نامه یا همان داستان موفقیت، بخش مهمی از بازاریابی دهان به دهان محسوب می شود، اما با استفاده از رسانه های اجتماعی، امروزه این کار آسان تر و سریع تر انجام می گیرد.نگاهی به مشتریان پراحساس خود و یا کسانی که تعاملات و روابط گسترده ای با شما داشته اند بیاندازید، سپس ابزاری برای سخن گفتن از شما در اختیارشان قرار دهید. با اندکی تشویق و ترغیب، می توانید یک سونامی از مشتریان خود که مایلند از شما و درباره شما بنویسند ایجاد کنید.تذکر: به مکانی که قرار است میزبان این حکایت ها شود، دقت کنید. به عنوان مثال شما می توانید از سرویس North Social به صورت پاتوقی برای مشتریان خود استفاده کنید. استفاده فراوان از عکس یک عکس ارزشمندتر از هزاران کلمه است. بعضاً تصاویر در انتقال مفاهیم می توانند بسیار بهتر از کلمات و جملات عمل کنند. رشد محبوبیت شبکه های اجتماعی همچون پینترست، اینستاگرام و تامبلر موید این ادعاست. این یک واقعیت است، هر چند ممکن است برخی افزار مرسوم و پرکاربرد را تولید کنید ، که در این حالت با شرکت های با سابقه زیادی مجبور به رقابت خواهید شد. اما ایده های نو ، تا ابد بدیع نخواهند ماند و یکی از مشکلات شرکت های ارائه کننده خدمات تحت وب نیز ، این است که به سرعت سایت های زیادی از موفقیت ایشان تقلید خواهند کرد و نمونه های متعددی را به وجود خواهند آورد. چرا که این سایت ها معمولا در دید عموم برنامه نویسان وب بوده و همه بخش های آن در دسترس ایشان می باشد. اما در وب اپلیکیشن ها برای دسترسی به یک نمونه از نرم افزار مورد نظر و تقلید کردن از آن ، ابتدا باید یک نسخه از آن را خریداری کرده و یا به سازمان و شرکتی بروید که قبلا این نرم افزار را خریداری کرده و با تمام بخش های آن کار کنید! مشخص است که این کار آسانی نیست. در عوض ، با پیشرفت وب و اینترنت ، هر روزه نیازهای جدیدتری بروز می کنند و به سایت هایی نیاز خواهد بود که پاسخگوی این درخواست ها باشند. به عنوان مثال ، وقتی اینترنت نسل سه ، بر روی گوشی های موبایل فراگیر می شود ، می توان سایت هایی را در نظر گرفت که خدمات بسیار زیاد و متنوعی را از ترکیب توانمندی های GPS ، اینترنت پرسرعت عرضه می کنید، در واقع مشکلی را از خریدار حل کند و یا او را به خواسته ای از خواسته هایش برساند، کار شما عالی است. در واقع چنین فضایی، یک مکان مناسب برای آغاز گفتگوهای دوجانبه است. همانطور که می بینید این موضوع ربطی به خود بازاریاب ها ندارد. با این حال چنین مپندارید که همه به آنچه که شما عرضه می کنید، نیاز دارند. امروزه ابزارهای آنلاین مفیدی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید دایره مخاطبان و مشتریان بالقوه خود را به گونه ای هدفمند محدود کنید؛ از جمله HubSpot و FanBridge. 2. فقدان اصالت گویی برخی بازاریاب ها مجبورند به تبلیغ محصولات و سرویس های تقلبی - و یا لااقل نه چندان سودمند - روی آورند. این بخش تلخ ماجراست. چند گام به عقب برگردید و کیفیت محصول، سرویس و مدل تجاری خود را ارتقاء دهید. ضمناً از دروغ گفتن به دیگران دست بردارید. باشد که با این کار نفرت مردم از ما کمتر شود. امروزه نه تنها در کالاها می توان نمونه های جعلی و غیرواقعی یافت، بلکه پای این قضیه به اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز کشیده شده است. برخی افراد برای نشان دادن محبوبت خود در فیس بوک و توییتر به استفاده از «هواداران آخر تماشا نمیکنند.اگر فیلم ها را به گونهای منطقی و اصولی طراحی کنید، در واقع عاملی برای تحریک و ترغیب کاربران برای سر زدن به دیگر بخشهای وب سایت و یا وبلاگتان فراهم آوردهاید. بهتر از همه این که، یوتیوب دارای تحلیلگران خاصی است که می توانید، از این تحلیل ایشان برای پیشبرد اهدافتان بهره ببرید.اگر در استفاده از رسانه فیلم، جدی و مصمم هستید، میتوانید یک کانال اختصاصی ، برای خودتان در یوتیوب دست و پا کنید، تا در آن، به صورت حرفه ای و هدفمند، برندتان را تبلیغ و ترویج نمایید.توجه: همه ویدئوهای شما، باید دارای یک Call To Action باشد. بدین معنی که در آن، لینکی به یک صفحه مناسب، در سایت تعبیه شده باشد. این صفحه بهتر است شامل اطلاعات بیشتری در مورد کالاها و خدماتتان باشد.4. لینک بخرم؟ممکن است برخی به شما پیشنهاد بدهند که با خرید هزاران لینک از آنها، وضعیتتان در صفحه نتایج جستجوگرهای اینترنتی بهبود می یابد. اصلا فریب این حرفها را نخورید. گوگل در تشخیص این که آیا این لینک به فلان موضوع خاص وابستگی و ارتباطی دارد یا خیر ماهر است. البته اگر پول اضافی دارید، لینکهای پولی، راه بسیار خوبی
ترازوهای دو کفه ای[ چهارشنبه 25 فروردين 1395 ] [ 8:39 ] [ زهرا ]