![بازاریابی در فیسبوک و توییتر](/images/no_image.png)
برند مورد توجه قرار دهد. اما پيش از پرداختن به استراتژی های خاص، خوب است در باره يک ايده قديمی در بازاريابی صحبت کنيم که زياد در باره آن صحبت نشده است، ايده شاخص های توسعه برند و گروه محصول. مدنظر قرار دادن شاخص های توسعه گروه محصول (شتگ) و شاخص های توسعه برند (شتب) امکان اندازه گيری ديناميک بازار و ‘مناسبت’ برند را برای مديران فراهم می سازد.يک شتگ اندازه نفوذ به گروه محصول را نشان می دهد. يک شتگ پايين حاکی از آن است که گروه محصول از مورد مصرف گسترده ای در بازار برخوردار نمی باشد. اين امر تقريبا هميشه برای گروه محصولات جديد صادق است؛ و اغلب در گروه های قديمی تری که با ورود تکنولوژی های جديد دمُده می شوند. اما در برخی مواقع، شتگ ها صرفا به اين دليل پايين هستند که خودِ بازار کوچک است. يک شتگ بالا از اين حکايت دارد که گروه محصول، اگر نه کاملا، از بيشترين نفوذ در بازار بالقوه خود برخوردار است. شتب ها نيز همين موارد را نشان می دهند با اين تفاوت که با برندهای رقابتی در يک گروه محصول مرتبط هستند. يک شتب پايين نشان می دهد که يک برند از سهم پايينی نسبت به ساير برندها در گروه محصول برخوردار اعتبار در یک وب سایت «محتوا» است. شاید جمله محتوا پادشاه است را شنیده باشید، بسیاری از کارشناسان امروزه به این موضوع معتقدند که امروزه تنها طراحی گرافیک وب سایت مهم نیست زیرا مهم تر از آن محتوای یک وب است. پیشنهاد می کنم که هم اکنون به وب سایت خودسری بزنید و محتوای سایت خود را بخوانید و آن را بازبینی کنید. نکته کلیدی ششمپایداری میزبانی وب سایت یکی دیگر از نکات کلیدی است ، فرض کنید شما بهترین وب سایت دنیا را داشته باشید ولی سرعت سرور وب سایت شما پایین باشد یا پایداری آن ضعیف یا به اصطلاح تکرار Down شدن آن زیاد باشد، با این مشکل نه تنها نارضایتی مشتریان شما بیشتر می شود بلکه یکی از خواسته موتورهای جست و جو برای افزایش رتبه سایت پایداری مداوم وب سایت شما از لحاظ سرور است. پیشنهاد می شود که میزبانی وب سایت خود را تنها به شرکت هایی ارجاع دهید که Uptime سرور را بیش از ۹۹ درصد تضمین می کنند. نکته کلیدی هفتمدر وب سایت خود لیست مشتریان خود و لیست پروژه های انجام شده را به صورت کامل درج کنید. بسیار مهم است که کاربر و بازدیدکننده وب سایت شما لیست مشتریان شما را مشاهده کند.پیشنهاد می کنم که در نيست. اگر شما مدير برند ولوو بوديد چکار می کرديد؟ بهترين کار اين خواهد بود که سعی کنيد اين ديدگاه را تغيير دهيد. اگر می شد مردم را متقاعد ساخت که ولوو می تواند از نظر ‘شيک بودن’ دست کم قابل قبول جلوه کند، کليّت تلقی افزايش می يافت و در سطح بسيار رقابتی تری نسبت به بی ام دابليو قرار می گرفت (امتياز 14 در مقابل 16 در مقايسه با وضعيت فعلی 11در برابر 16). يک جايگيری برند، آنگونه که در ارتباطات بازاريابی معرفی شد، بايد اين تفاوت عمده بين محرک های مثبت و منفی را به نمايش بگذارد. نحوه انجام آن از طريق تمرکز مزيت است. وقتی محرک مثبت است، تمرکز مزيت بايد به پيامدهای احساسی مزيت بپردازد و وقتی محرک منفی است، تمرکز مزيت بايد مستقيما خود مزيت را پوشش دهد. اين کار چگونه صورت می گيرد.وقتی با يک محرک مثبت سر و کار داريم، تمرکز يا بايد صرفا بر يک مزيت احساسی تاکيد داشته باشد يا بر احساسی که نتيجه يک ويژگی ذهنی از مزيت است. تصور کنيد شما يک مدير برند در مارز هستيد و تلاش می کنيد شکلات های باونتی را جايگيری نماييد. شما می توانيد تماما بر يک مزيت احساسی همچون ‘لذت محض’ تمرکز کنيد، يا از يک ويژگی ذهنی برند محصولی است که به وعده خود برای عملکرد درست عمل می کند. مانند تبليغ تلويزيونی رونسيل ووداستين4 در بريتانيا: “دقيقا کاری را انجام می دهد که روی قوطی نوشته شده است.” اساسی ترين مزيتی که يک برند برای مشتری تامين می کند قابليت تجديد پذيری رضايت از يک نياز عملی يعنی حل يک مشکل است. در سطحی انتزاعی تر می توانيم چنين بگوييم که يک برند در جهانی نامطمئن برای ما اطمينان به همراه می آورد و اين برای مشتری مزيت بزرگی است: انتخاب را آسان می سازد و دنيا را برای ما ساده می کند. اين امر به عادت رفتاری منجر می گردد چراکه هرگاه چيزی را بيابيم که جواب بدهد، می توانيم به خريدن آن ادامه دهيم بدون اينکه نياز به فکر کردن داشته باشيم يا نگران شويم يا به اطلاعاتی بيش از به خاطر سپاری نام برند نياز داشته باشيم.مرز ميان اين دو دامنه با يک خط چين نشان داده شده است چون زمانيکه يک انتخاب ساده به يک انتخاب مطمئن تبديل می شود مـا به يک دامنه احساسی/نمادين قدم می گذاريم. تفاوت در سطوح افزايشی خطر پذيری است، هم عملکردی و هم نمادين. با افزايش خطر پذيری، انتخاب مصرف کننده از حالت سادگی خارج می شود و ما ناگزير خواهيم
![بازاریابی در فیسبوک و توییتر](https://expressimg.com/images/2014/11/24/images49457ae.jpg)
مشاهده پست مشابه : چت روم|سوما چت|چت روم مهابادsomachat.irسوما چت - چت روم کرد پاتوق چت روم کردستان چت است mhachat.com
[ دوشنبه 8 تير 1394 ] [ 16:03 ] [ زهرا]